معاون بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی گفت: یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز با ۳۲ دستگاه ماینر در محور غرب مشهد کشف و ضبط شد.

یک مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در مشهد کشف شد

به گزارش قدس خراسان، بخشعلی بیاتی قله زو افزود: به دنبال رسیدگی به اخبار دریافتی از طریق شهروندان مبنی بر فعالیت غیر مجاز ارز دیجیتال در محور غرب مشهد در قالب گشت مشترک کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان اداره کل صنعت معدن و تجارت خراسان رضوی به همراه نمایندگان پلیس اماکن استان و حراست شرکت توزیع برق مشهد در بازرسی از یک واحد صنعتی در یکی از شهرکهای صنعتی واقع در محور غرب مشهد، ۳۲ دستگاه استخراج ارز دیجیتال (ماینر) شناسایی و کشف شد.

وی ارزش دستگاه‌های استخراج رمزارز مزبور را ۳.۱ میلیارد ریال ذکر و بیان کرد: دستگاه‌های کشف شده به اداره کل جمع آوری و فروش اموال تملیکی استان خراسان رضوی منتقل شدند و پرونده تخلف برای مالک آنها تنظیم و برای رسیدگی به اداره کل تعزیرات حکومتی استان ارسال شد.

معاون اداره کل صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تاکید کرد: با توجه به آغاز فصل گرم سال و ایام اوج مصرف برق یکی از مشکلات فعلی اقتصادی، فعالیت‌های مرتبط با استخراج غیرمجاز رمز ارز است و دستگاه‌های ماینر، علاوه بر مصرف زیاد برق، باعث فشار بیشتر به شبکه، ایجاد نوسان و در نهایت، خسارت به لوازم برقی مشترکان می‌شود.

وی افزود: به منظور حفظ پایداری شبکه سراسری برق در فصول گرم پیش رو، موضوع تشدید مبارزه با قاچاق دستگاه‌های استخراج رمز ارز (ماینر) در دستور کار کارشناسان معاونت بازرسی و حمایت از مصرف کنندگان در مرکز استان و بازرسان ادارات صنعت، معدن و تجارت شهرستان های صمت خراسان رضوی قرار گرفته است.

بیاتی قله زو گفت: هم استانی های عزیز در صورت مشاهده و اطلاع از مراکز نگهداری دستگاه های استخراج رمز ارز (ماینر) غیر مجاز و یا هر نوع تخلف اقتصادی را از طریق سامانه پاسخگویی ۱۲۴ وزارت صنعت، معدن و تجارت اطلاع‌رسانی کرده تا بازرسان در اسرع وقت به آن رسیدگی کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.